Care by Volvo - Detta ingår i abonnemanget

  • Däck för alla årstider
    Våra helelektriska modeller körs på Recharge-däck, som har godkänts för användning året runt. Om du kommer köra i svåra isiga förhållanden och fortfarande behöver vinterdäck, vänligen kontakta vårt kundtjänstcenter för att lägga till vinterdäck för 400 kr / mån. Andra modeller körs på separata sommar- och vinterdäck (däckbyte och däckhotell ingår). Fälgarna på vinterdäcken kan skilja sig åt i storlek och utseende från de som ursprungligen valdes vid order av bilen.
  • Volvo Cars App
    Volvo Cars App är en uppkopplad tjänst som bland annat låter dig starta värmaren med mobilen, se bilens status och räckvidd, låsa eller låsa upp bilen, spåra din bil, skapa körjournaler och automatiskt larma räddningstjänsten vid en olycka.
  • Flexibel körsträcka
    I abonnemanget ingår 10 000 kilometer per år. Välj din körsträcka när du sammanställer din order. Du kan justera den när du vill – för full översikt och kontroll. Ytterligare kilometer faktureras när abonnemanget avslutas.
  • 3 månaders uppsägningstid
    Välj ett avtal med 36-månaders bindning eller ett flexibelt avtal med 3 månaders uppsägningstid. Båda inkluderar en 30-dagars provperiod utan uppsägningstid (endast förstagångskunder).
  • Tillgängligt kundcenter
    Du når oss via telefon 0200-75 35 11, e-post carebyvolvo-se@volvocars.com eller chatt, måndag–fredag 08.00–20.00 samt lördag och söndag 10.00–18.00.
  • Ersättningsbil
    Under verkstadsbesök kan du få tillgång till ersättningsbil (utifrån behov och tillgänglighet).
  • Garanti
    Din bil har full garanti i 3 år.
  • Helförsäkring
    I abonnemanget ingår en heltäckande försäkring, som omfattar trafikförsäkring, halvförsäkring, hyrbil och vagnskadegaranti (med reducerad självrisk). Självrisken varierar beroende på typ av försäkringsärende. Vid skador som täcks av bilens vagnskadegaranti är självrisken reducerad med 3 000 kr. Mer information om försäkringen och självrisker finns i vår FAQ.
  • Vägassistanstjänst dygnet runt
    Om du råkar ut för en olycka, punktering eller att bilen går sönder behöver du bara trycka på bilens Volvo On Call-knapp för att tillkalla vägassistans. Om vi inte kan hjälpa dig på plats kommer vi att bogsera bilen till en Volvoverkstad.
  • Service och underhåll
    I abonnemanget ingår schemalagd service och underhåll. Vi meddelar dig när det är dags för service – och städar ur och tvättar bilen efter varje besök. Kontakta oss om bilen visar ett servicemeddelande.
  • Provperiod i 30 dagar
    När du får din bil har du 30 dagar på dig att känna efter om den är rätt för dig (gäller endast nya kunder). Under provperioden har du ingen uppsägningstid.
  • Normalt slitage
    Vid varje schemalagd service passar vi på att byta ut eller reparera slitna delar, så länge det handlar om normalt slitage.
  • Besiktning
    All lagstadgad bilbesiktning ingår i abonnemanget.